Docházkový systém - čipy, karty, čárové kódy a osobní čísla

V rámci aplikace Směny.cz mohou nyní zaměstnanci zadávat příchod a odchod do práce.

Jak na to:

1. Vytvoříte si docházkový terminál pro konkrétní pracoviště - Nastavení - Spravovat Terminály: https://www.smeny.cz/time-clock/list Přidat

Zaškrtněte: Zobrazit pole pro zadání karty

2. Zkopírujete PIN pro daný terminál,  který je dostupný opět zde https://smeny.cz/time-clock/list kliknutím na ikonku PIN 

3. V jakémkoliv webovém prohlížeči (počítač, tablet, POS, pokladna...) spustíte docházkový terminál https://smeny.cz/service/attendance-terminal/ a zadáte PIN. Obnovte okno.

4. Po přihlášení se url adresa změní na například: https://smeny.cz/service/attendance-terminal/?att=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJSUzI1NiJ9.eyJpc3MiOiJod.......atd..
Pokud si chcete terminál uložit nebo poslat někomu jinému musíte ukládat/kopírovat celou url adresu!!!

5. Zaměstnanci se mohou přihlašovat zadáním kódu zaměstnanecké karty:

6. Kód zaměstnanecké karty zaměstnancům přidělíte v detailu zaměstnace:

7. Zaměstnanci se mohou přihlašovat přes RFID čtečky (karta, čip) - nutná čtečka RFID čipů a přiřazení čipu k zaměstnanci - pro asistenci kontaktujte [email protected] 
 
8. Zaměstnanci se mohou také přihlašovat přes čárový kod https://www.smeny.cz/user/list - nutná čtečka čárovách kódů. - pro asistenci kontaktujte [email protected] 
 
Přidejte zaměstnaneckou kartu zaměstnaci a vytiskněte/pošlete jim čárový kod.
Mohou ji mít také uloženou v mobilu jako fotku.

 

6. V nastavení docházky je pak možné https://www.smeny.cz/company/attendance-setting nastavit ukončování směn (pokud se zaměstnanec zapomene odhlásit) a kolik minut před se může zalogovat.
 
7. V "prezenčním listu" https://www.smeny.cz/attendance/print vidíte příchody a odchody zaměstnanců
 
8. Povolte zaměstnancům přihlásit se na směnu v mobilní aplikaci. V detailu uživatele zaškrtněte "Povolit zaměstnanci možnost zadávat čas zahájení a ukončení docházky v jeho mobilní aplikaci:
 
9. Zaměstnanec si pak bude moci "Píchnout" příchod i odchod.

 

Omezení "píchaček" pouze pokud jsou zaměstnanci na vaší wifi:

V nastavení pracoviště - Nastavení - struktura pracovišť - editace pracoviště - přidejte povolené IP adresy:

Zaokrouhlování:

Docházkový terminál je přednastaven tak, aby zaznamenával přesný čas. Můžete si však zvolit způsob zaokrouhlování, který vyhovuje vám a vašim zaměstnancům.

  • Zaznamenat přesný čas akce
  • Nastavit na začátek/konec směny
  • Zaokrouhlování po x minutách - matematické zaokrouhlo (do 4min dolu, 5min a více nahoru)

 

V nastavení - nastavení docházky si můžete nastavit možné zaokrouhlování příchodů/odchodů globálně na celou společnost: 
https://www.smeny.cz/setting/dashboard

Zaokrouhlování lze také nastavit na každém pracovišti zvlášť https://www.smeny.cz/workplace/tree - Editace pracoviště

Systém automaticky hlídá:

  • Zda má zaměstnanec v konkrétní den směnu
  • Kolik minut před začátkem směny se může zaměstnanec přihlásit (nastavení zde https://www.smeny.cz/company/attendance-setting)
  • Můžete také nastavit automatické ukončení docházky, pokud se zaměstnanec zapomene odhlásit, kolik má minut na odhlášení.

 

V reportech docházky nebo v prezenční listině následně uvidíte zalogované časy

 Vysvětlivky: 

Červená barva - nezaznamenaný příchod/odchod
Zelená barva - aktuální poslední akce (zaznamenaný příchod/odchod)
Tučně - editovaná směna ať již zaměstnancem (nalogování) tak i manažerem

 

Řešeni problémů

  • Nefunkční načítání kódu z čtečky
    • Pro správné načítání musí být zapnutá anglická klávesnice
    • V nastavení čtečky musí být zapnutý automatické odesání (bez nutnosti zmáčknout ENTER)
    • Musíme se neustále přihlašovat? - Aby terminál fungoval musí se načíst celá adresa včetně dlouhé řady znaků
    • Pokud si chcete terminál uložit nebo poslat někomu jinému musíte ukládat/kopírovat celou url adresu!!!

 

Pro asisstenci s docházkovým systémem nás prosím kontaktujte na [email protected]